~ Stage bij kunstencentrum Vooruit
» By Joren on Tuesday 22 May 2007Kunstencentrum Vooruit heeft sinds kort een nieuwe site opgericht. Aan de site is een community luik gekoppeld waarop gebruikers een profiel kunnen aanmaken en evenementen op een persoonlijke wishlist kunnen plaatsen. Daarnaast kunnen ze er ook tickets voor voorstellingen kopen. Ook kunnen de gebruikers relaties tussen zichzelf en vrienden leggen.
Aan de hand van die gegevens en de gegevens van in het back-office systeem zou het mogelijk moeten zijn om een cultureel profiel op te stellen van de gebruikers en ze gepersonaliseerde, relevante tips geven. De voordelen van zo’n Customer Intelligence systeem zijn legio:
- Kunstencentrum Vooruit leert zijn klanten beter kennen
- De klanten krijgen gepersonaliseerde tips en hierdoor wordt hun culturele interesse geprikkeld
- Trends kunnen makkelijker ontdekt worden
- Er kan gerichter reclame gevoerd worden
- …
En dat C.I. systeem gaan wij volgend jaar ontwikkelen. Er zal een uitgebreid onderzoek gebeuren naar de manier waarop en daarna wordt een implementatie gekoppeld met de in Ruby on Rails ontwikkelde website.